سخن عشق

شعر و عرفان

سخن عشق

خداداد
شعر و عرفان

سخن عشق

سخن عشق

غزلی از سعدی:                    

سخن عشق تو بی آن که برآيد به    زبانم

رنگ رخساره خبر می ‌دهد  از حال   نهانم

گاه   گويم   که  بنالم   ز   پريشانی    حالم

بازگويم که عيانست چه  حاجت  به   بيانم

هيچم از دنيی و  عقبی  نبرد  گوشه   خاطر

که به ديدار تو شغلست و فراغ از دو جهانم

گر چنانست که روزی  من  مسکين گدا  را

به  در   غير  ببينی   ز  در   خويش   برانم

من در انديشه آنم که روان بر  تو  فشانم

نه در انديشه که خود را ز کمندت برهانم

گر تو شيرين زمانی نظری نيز به من کن

که به ديوانگی از عشق تو  فرهاد    زمانم

نه مرا طاقت غربت نه تو را خاطر    قربت

دل نهادم به صبوری که جز اين چاره ندانم

من همان روز بگفتم که طريق    تو  گرفتم

که به جانان نرسم تا نرسد   کار   به  جانم

درم از ديده چکانست به ياد لب       لعلت

نگهي باز به من کن که بسی در      بچکانم

سخن از نيمه بريدم که نگه کردم و  ديدم

که به پايان رسدم عمر و به پايان   نرسانم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 7 مهر 1390 | 6:9 | نویسنده : خداداد |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.